Het aantal leegstaande winkels zal alleen maar toenemen door de
opkomst van online winkelen. Dat stelt eigenaar en directeur Pieter
Zwart van webwinkel Coolblue in Het Algemeen Dagblad. Volgens Zwart
staat de online-retail-revolutie nog maar aan het begin. “De online
bestedingen zullen een factor vier tot zes groter worden. De klant gaat
niet meer besteden, dus het gaat ten koste van het traditionele
retailkanaal.”
Die ontwikkeling komt doordat het klantgedrag verandert, meent Zwart. “Natuurlijk is het niet de schuld van mij of van de webwinkels. De consument bepaalt en wint, die kies ervoor online te kopen. Vanaf de bank kunnen ze met een tablet of telefoon hun bestelling plaatsen.” Daar wordt de consument steeds beter bediend volgens hem. “Het assortiment neemt toe, maar ook de snelheid waarmee thuis wordt afgeleverd. Verder zie je dat productinformatie echt goed is geworden. Je gaat niet meer voor advies naar de traditionele retailers. Internet wordt gebruikt als oriĆ«ntatiekanaal.” Uiteindelijk denkt Zwart dat consumenten, net als hijzelf, alleen nog hun eten en drinken halen bij de fysieke winkel. “Daar houdt het mee op.”
Die ontwikkeling komt doordat het klantgedrag verandert, meent Zwart. “Natuurlijk is het niet de schuld van mij of van de webwinkels. De consument bepaalt en wint, die kies ervoor online te kopen. Vanaf de bank kunnen ze met een tablet of telefoon hun bestelling plaatsen.” Daar wordt de consument steeds beter bediend volgens hem. “Het assortiment neemt toe, maar ook de snelheid waarmee thuis wordt afgeleverd. Verder zie je dat productinformatie echt goed is geworden. Je gaat niet meer voor advies naar de traditionele retailers. Internet wordt gebruikt als oriĆ«ntatiekanaal.” Uiteindelijk denkt Zwart dat consumenten, net als hijzelf, alleen nog hun eten en drinken halen bij de fysieke winkel. “Daar houdt het mee op.”
Geen opmerkingen:
Een reactie posten