Zes BP tankstations in Nederland krijgen zevenhonderd gemaksproducten
van Marks & Spencer, zoals dagmaaltijden in hun assortiment. "Het
wordt zeker geen shop-in-shop. Het zogenaamde M&S Simply Food
concept wordt geïntegreerd in ons huidige aanbod food zoals snoep,
frisdrank en tabak", legt een woordvoerder van BP uit. Of de M&S
producten een aparte hoek krijgen of echt tussen de andere producten
komen te liggen, moet nog worden besloten.
Pilots van deze
formule komen op A-locaties van BP in de Randstad. Utrecht krijgt in
september de primeur. “Als het succesvol is, gaan we uitbreiden naar
heel Nederland”, licht Hendrik Muilerman, managing director van BP
Nederland, toe. “Het is een goede aanvulling op ons assortiment van
verse broodjes en hoogwaardige koffie.” De BP topman gaat de
samenwerking met M&S aan, omdat het Britse concern volgens hem
onderscheidend en innovatief is. “Ze hebben een geweldige reputatie op
vers voedsel gebied, vooral de maaltijden.”
Muilerman denkt met de toevoeging van zevenhonderd versproducten de
consument iets te kunnen bieden, dat andere bezinepompen niet hebben.
Het is de Europese strategie van BP om het gemaksaanbod in de
benzinestations uit te breiden. Overigens is M&S Simply Food niet
zomaar gerealiseerd. BP is er al anderhalf jaar mee bezig. “Het is
logistiek zeer gecompliceerd.”
http://www.bonno-van-der-putten.com
Geen opmerkingen:
Een reactie posten