Bonno van der Putten : http://www.bonno-van-der-putten.nl
Walmart is ook dit jaar het meest waardevolle retailmerk ter wereld. Dat
blijkt uit het Best Retail Brands onderzoek 2013 van Interbrand. De
Amerikaanse retailgigant heeft een merkwaarde van 141 miljard dollar,
een stijging van een procent ten opzichte van vorig jaar.
Op
nummer twee volgt Target met een merkwaarde van 25 miljard dollar (+7
procent), erna komt The Home Depot met een merkwaarde van 22,9 miljard
dollar (+4 procent). Nummers vier en vijf zijn respectievelijk Amazon
met een merkwaarde van 18,6 miljard dollar (+46 procent) en CVS/Pharmacy
met een merkwaarde van 15,9 miljard dollar (-8 procent)
De
Amerikaanse warenhuisketen Macy’s – nummer 40 op de lijst – noteerde met
een groei van 62 procent de sterkste toename in merkwaarde. Amazon, de
nummer vier van de wereld, volgt met een plus van 46 procent.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten