zaterdag 4 mei 2013

Zentres start digitaal platform voor winkelcentra Bonno van der Putten







Het Zentres Retail Platform lanceert een nieuw online promotiekanaal voor winkeliers van het Delftse winkelcentrum De Hoven Passage. Op de website die komende week in de lucht gaat krijgen bezoekers onder meer aanbiedingen te zien die hen naar de lokale winkels moeten trekken. Op korte termijn gaan ook platforms voor een winkelcentrum in Dordrecht en het koopcentrum van Hillegom online, laat oprichter Tilbert Schulte weten aan RetailNews.
Het is voor de kleinere winkels namelijk belangrijk om ook online actief te zijn, stelt hij. Nu zijn alleen de grote spelers nog op het internet te vinden. "Maar consumenten trekken in deze tijd massaal naar het internet en bepalen daar waar ze vervolgens hun boodschappen gaan doen", zegt Schulte. "Nu er klanten weglopen, is er bij de kleine winkeliers ook het besef dat er wat moet gebeuren."
De kleinere visboeren en bakkerijen hebben in tegenstelling tot ketens als Albert Heijn echter niet de middelen om folders te verspreiden. Zentres wil met een website een oplossing bieden voor deze winkels 'waar de consument anders aan voorbij loopt'. Met het platform wordt de drempel voor kleinere retailers verlaagd om ook online actief te zijn, stelt Schulte. Van grote ketens uit het winkelgebied worden folders wekelijks online gepubliceerd, de kleinere spelers kunnen hun eigen aanbiedingen en nieuws via een eigen inlogcode toevoegen. "Uiteindelijk creëert het platform een gelijk speelveld voor het hele winkelgebied."
Onder de diensten die Zentres biedt vallen ook het versturen van een nieuwsbrief en aparte mobiele apps voor elk winkelcentrum. Ingewikkeld is het volgens de oprichter echter niet. "Door simpele bediening is ook rekening gehouden met het gebruiksgemak voor de winkeliers. Zo krijgt elk van de circa 1200 Nederlandse winkelcentra de mogelijkheid om crossmediaal aanwezig zijn", stelt Schulte.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten