GfK maakt verder bekend dat het volume nauwelijks is gegroeid. De groei is dan ook vooral toe te schrijven aan de hogere prijs per product. Zo steeg het gemiddeld besteed bedrag per gekocht product in de eerste twintig weken van 2013 met 3,6 procent. Groente en fruit (plus 11,5 procent), bier (plus 7,5 procent) en wijn (plus 7,4 procent) zorgen voor de grootste prijsstijging.
De omzet per kassabon steeg mede door deze prijsverhogingen in de eerste vijf maanden met 2,9 procent ten opzichte van vorig jaar. Als de maanden mei van 2012 en 2013 vergeleken worden, stijgt de kassabon met 2,5 procent van 22,40 euro naar 22,95 euro.
Van de Nederlandse huishoudens kochten 15,1 het afgelopen jaar (tot en met het eerste kwartaal van 2013) boodschappen in het buitenland, concludeert het onderzoeksbureau. Zij gingen gemiddeld 6,3 keer op bezoek in het buitenland, waar ze gemiddeld voor 32,32 euro aan inkopen deden. Met 44,2 procent gaan Limburgse huishoudens het vaakst de grens over voor hun boodschappen.
Monarch Capital. The leading number 1 Entrepeneurs http://www.bonnovanderputten.co.uk/ @bonnovanderputt #retail #carrefour #news #equity
Geen opmerkingen:
Een reactie posten