dinsdag 28 mei 2013
Facebook, en nu? vraag en uitleg door Bonno van der Putten
Het stadium of er wat gedaan moet worden met social media zijn retailers ondertussen gepasseerd. De vraag wat en hoe is nu hoogst actueel. Het congres Facebook Marketing op 10 en 11 juni geeft tips en trucs. Tijdens het evenement van Entopic en Likeconomics komen alle facetten van Facebook voorbij.
Brand consultant en Likeonomics-auteur Rohit Bhargava legt uit wat er nodig is om in dit tijdperk van social media je merkreputatie te managen. En laat hij in een workshop zien hoe je meer waarde uit Facebook haalt.
Jaap den Hertog van The Page Creators gaat in op de vraag hoe webshops omzet kunnen genereren met Facebook. Aan de hand van verschillende scenario's laat Den Hertog zien hoe Facebook Open Graph geïntegreerd kan worden binnen webshops om zo de omzet te vergroten. Ook wordt er gekeken naar implementaties van andere internationale webshops zoals Fab.com.
Waar begin je met een social strategie en hoe creëer je draagvlak? Charlotte Krijger van MEC gaat onder meer in op deze vraag. Tijdens haar sessie legt ze uit hoe je een social media strategie concreet vertaalt in engaging content en hoe je door slim gebruik van insights bijstuurt om je doel te behalen. Aan de hand van voorbeelden van sterke merken (Mercedes-Benz, Durex en IKEA) zal aangetoond worden hoe 'engagement at scale' tot leven komt bij MEC.
En verder onder meer de kracht van Instagram-marketing, waarom de ene 'post' duizend likes krijgt en de andere drie, alles wat je moet weten van Facebook Advertising en hoe franchisegevers en franchisenemers Facebook gezamenlijk succesvol kunnen inzetten.
Monarch Capital. The leading number 1 Entrepeneurs http://www.bonnovanderputten.co.uk/ @bonnovanderputt #retail #carrefour #news #equity
Bonno van der Putten 'Cross-channelstrategie cruciaal voor retailers'
Retailers moeten in deze crisistijd de relatie met de consument versterken middels een evenwichtige cross-channelstrategie. Daarbij is vooral de integratie van bricks en clicks van belang, stelt ABN Amro in zijn jaarlijkse Visie op Retail. Het online aandeel van producten in de totale retail is nu nog 'slechts' 5,6 procent.
De komende jaren groeit dit aandeel, verwacht ABN Amro. Zo oriënteerde 49 procent van de consumenten zich online bij woonzaken, maar kocht nog maar zestien procent ook daadwerkelijk iets in de webshop. Daarbij kunnen sportwinkels beter inspelen op de 25 procent van de mensen die met lege handen de winkel verlaat door de twee kanalen beter te integreren.
In de levensmiddelenbranche groeit de online verkoop, maar blijkt een goed verdienmodel lastig te introduceren. De trend van pick-up points zet zich dit jaar voort, voorziet ABN Amro. Kledingwinkels moeten op hun beurt cross-channelopties als verkoopzuilen inzetten om een zo groot mogelijk assortiment te bieden.
Monarch Capital. The leading number 1 Entrepeneurs http://www.bonnovanderputten.co.uk/ @bonnovanderputt #retail #carrefour #news #equity
Amsterdam in top tien favoriete vestigingssteden Bonno van der Putten
Amsterdam staat negende in de lijst van steden waar internationale retailers zich graag willen vestigen. Dit blijkt uit het rapport ‘How Global is the Business of Retail 2013’ van adviesbureau voor commercieel vastgoed CBRE.
In totaal 32 retailers hebben in 2012 al een winkel geopend in onze hoofdstad, dat is ruim drie procent van de totale wereldwijde expansie, aldus CBRE. Hong Kong staat het hoogst op de wensenlijst van internationale retailers om zich te vestigen. Maar liefst 51 toetreders openden in 2012 tenminste één winkel in deze stad.
De ranking laat zien dat Amsterdam in trek is bij internationale merken. Wij ervaren dat zelf ook”, meldt een woordvoerder van CBRE in een persbericht. “Vorig jaar hebben wij Michael Kors begeleid bij het huren van winkelruimte in de P.C. Hooftstraat en dit jaar opent Tesla Motors er een experience centre.” Hij verwacht dat ook kledingketens Forever 21 en Urban Outfitters zich in het najaar in Amsterdam vestigen. “Internationale retailers openen hier graag een winkel vanwege de toestroom van toeristen.”
Retailers waren vorig jaar in veel verschillende markten expansief, aldus het rapport. Ruim tachtig procent van de steden kon in ieder geval één nieuwe retailer verwelkomen. Vooral Amerikaanse ketens waren actief met uitbreiden. Zij lieten een toenemende expansie zien in het Midden-Oosten, Centraal en Oost-Europa en Latijns-Amerika. Ook Italiaanse, Britse en Franse retailers toonden een hoge mate van activiteit. Zij richtten zich vooral op hun eigen land en Azië. Veel retailers geven aan dat het openen van nieuwe winkels in andere markten prioriteit heeft.
Monarch Capital. The leading number 1 Entrepeneurs http://www.bonnovanderputten.co.uk/ @bonnovanderputt #retail #carrefour #news #equity
Bonno van der Putten Pinterest geeft meer productinformatie
Webwinkels kunnen extra informatie toevoegen aan zogeheten pins op het digitale prikbord Pinterest. De update maakt het mogelijk productfoto's te voorzien van bijvoorbeeld prijs- en voorraadinformatie, verkoopadressen, recensies en recepten.
Retailers kunnen door de update op het sociale netwerk gerichter adverteren, stelt Mashable.com. Bovendien kan de toevoeging ervoor zorgen dat merken een sterkere volgersgroep krijgen. Onder meer de Amerikaanse retailers eBay, Target en ModCloth werken met Pinterest samen om meer beschrijvingen aan de pins toe te voegen.
Naast de extra pinmogelijkheden komt Pinterest ook met een nieuwe service. Gebruikers kunnen straks ook vanuit externe mobiele apps pinnen. Een pinbutton wordt als eerste toegevoegd aan apps van ModCloth, Etsy, Fotopedia en Jetsetter.
Monarch Capital. The leading number 1 Entrepeneurs http://www.bonnovanderputten.co.uk/ @bonnovanderputt #retail #carrefour #news #equity
Faunaland lanceert webshop en mobiele app Bonno van der Putten
Dierenspeciaalzaak Faunaland heeft een webwinkel en mobiele applicatie gelanceerd. De franchiseketen zag zijn cijfers teruglopen door de groei van onder andere pure players Zooplus en bol.com. Met een online assortiment van zo’n achtduizend artikelen hoopt de keten met 76 fysieke vestigingen weer marktaandeel terug te winnen, zo schrijft Twinklemagazine.nl.
In de webwinkel van Faunaland zullen onder meer producten van het Faunland-huismerk worden verkocht. Daarnaast bestaat het assortiment uit honden- en kattenvoer van het merk OK Passion en non-foodproducten van Nobby. Online bestellingen kunnen in de winkel worden afgehaald, of worden bezorgd door PostNL of de Faunaland Bezorgservice. “Het aantal bezorgregio’s is groeiende”, aldus de organisatie.
De Faunaland-app biedt klanten de uur-, dag-, week- en maandaanbiedingen van alle individuele ondernemers en laat zien waar winkels in de buurt zich bevinden. De applicatie kan zowel vanuit de Apple App Store als vanuit Android’s Google Play worden gedownload.
De Faunaland-app biedt klanten de uur-, dag-, week- en maandaanbiedingen van alle individuele ondernemers en laat zien waar winkels in de buurt zich bevinden. De applicatie kan zowel vanuit de Apple App Store als vanuit Android’s Google Play worden gedownload.
Monarch Capital. The leading number 1 Entrepeneurs http://www.bonnovanderputten.co.uk/ @bonnovanderputt #retail #carrefour #news #equity
Online moderetailer JustFab naar Nederland Bonno van der Putten
De Amerikaanse online moderetailer JustFab wil verder uitbreiden in Europa en heeft ook Nederland op dat verlanglijstje staan. Het is nog niet duidelijk wanneer JustFab in Nederland start. "In juli expanderen we naar Frankrijk en Spanje”, vertelt Europamanager Gerrit Müller in een gesprek met Internet World Business. "Daarna nemen we andere landen onder de loep, zoals Nederland en Italië.” Ook wordt webwinkel The Fab Shoes uit Barcelona overgenomen.
De moderetailer bestaat sinds 2010 en besloot in 2011 internationaal uit te breiden. Vorig jaar werden webshops geopend in Canada, Duitsland en Groot-Brittannië. Voor Europa wordt dit jaar een omzet van meer dan dertig miljoen euro verwacht.
Consumenten moeten lid zijn om bij JustFab te kunnen kopen. Dit lidmaatschap kost 39,95 dollar per maand en daarvoor kan de klant een item per maand uitzoeken. Bij de eerste registratie moeten leden een enquête over hun modevoorkeuren invullen. Aan het begin van elke maand selecteert een stylist op basis hiervan items waaruit de klant kan kiezen. Ook kan een verzoek voor nieuwe opties worden ingediend of de aankoop kan een maand worden overgeslagen. JustFab heeft momenteel tien miljoen leden.
Monarch Capital. The leading number 1 Entrepeneurs http://www.bonnovanderputten.co.uk/ @bonnovanderputt #retail #carrefour #news #equity
zaterdag 25 mei 2013
Bonno van der Putten Private Equity
Private equity firm Cross Equity and Monarch Equity Partners have exited their stake in shock absorption systems maker Schwab for a return of 9.3 times by selling it to Paris-based Faively Transport Group
The firms also said that the investment produced an impressive IRR of 70 per cent.
The company produces and markets buffers and couplers for goods and passenger rolling stock.
Its customers include Swiss Federal Railways, Deutsche Bahn, Australia’s ÖBB and the National Railway Company of Belgium.
Since the acquisition by Cross and Monarch in 2009, Schwab has achieved a significant increase in turnover – which reached €98m last year – and profitability, the firm said in a statement.
Monarch Equity Partners managing director Bonno van der Putten said, “As a leading pan-European business, Schwab’s logical next step is to take its successful products into new and emerging markets in the global arena, such as China, Brazil, India and Russia, with Faiveley as a strong partner.”
Monarch Capitol. The leading number 1 Entrepeneurs http://www.bonnovanderputten.co.uk/ @bonnovanderputt #retail #carrefour #news #equity
Management Training by Professional Bonno van der Putten http://ow.ly/krFMv @bonnovanderputt #retail #carrefour #news #equity
Retail Trends, follow the insiders... http://ow.ly/krG1V @bonnovanderputt #retail #carrefour #news #equity
Abonneren op:
Posts (Atom)