Kleding.nl heeft in Duitsland haar eerste internationale zustersite
gelanceerd. Op Fashiola.de kunnen consumenten alle Duitse online
kledingwinkels doorzoeken. In totaal zijn er bij de lancering van
Fashiola.de meer dan achthonderdduizend artikelen van meer dan tachtig
webshops doorzoekbaar.
De online fashion omzet neemt niet alleen
in Nederland, maar ook in Duitsland toe. Zo steeg de omzet afgelopen
jaar met 27 procent naar 27,6 miljard euro. Kleding.nl vond dit dan ook
een belangrijke reden om de Duitse markt te betreden. “Ook in Duitsland
zijn er honderden, zo niet duizenden online kledingwinkels, wat het voor
de consument lastig maakt om haar favoriete kledingstuk te vinden”,
aldus directeur Peter Langenkamp.
Vorig jaar begon de
zoekmachine in Nederland, dit is inmiddels een groot succes gebleken, zo
kwam de omzet van Kleding.nl het eerste jaar op 7,5 miljoen euro voor
de aangesloten winkels. Eerder was al op RetailNews te lezen dat Kleding.nl in het buitenland wilde beginnen.
Inmiddels is de zoekmachine ook bezig met de uitbreiding naar Groot-Brittanniƫ.
Retail Trends, follow the insiders... http://ow.ly/krG1V @bonnovanderputt #retail #carrefour #news #equity
Geen opmerkingen:
Een reactie posten