De Britse supermarktketen Morrisons begint volgend jaar met online
verkoop. Dit doet de foodretailer in samenwerking met internetverkoper
Ocado. Ocado zal zorgen voor de bezorging. Zo worden bestelde producten
van Morrisons verzonden vanuit het distributiecentrum van Ocado in
Dordon.
Doordat de internetverkoper zijn kennis over
warehousing, fulfilment en de bezorging van orders deelt met Morrisons
hoopt de supermarktketen een vliegende start te maken met e-commerce. Zo
wil de foodretailer binnen drie à vier jaar een return on investment
bereiken, zo meldt BBC.
Morrisons is op dit moment nog de enige
grote Britse supermarktketen die niet online verkoopt. Tesco, Asda en
Sainsbury’s bezitten al geruime tijd over een online bestelmogelijkheid.
Eerder bleek uit onderzoek van Oxford Economis al dat Morrisons enorm
veel omzet had laten liggen door het gebrek aan een online
verkoopkanaal. Dit kwam twee jaar geleden al neer op 314 miljoen pond.
Retail Trends, follow the insiders... http://ow.ly/krG1V @bonnovanderputt #retail #carrefour #news #equity
Geen opmerkingen:
Een reactie posten