De totale online omzet van de Europese e-commercemarkt is met
negentien procent gegroeid naar 312 miljard euro. Het Verenigd
Koninkrijk (96 miljard), Duitsland (vijftig miljard) en Frankrijk (45
miljard) zijn samen goed voor 61 procent van deze Europese online
B2C-sector. Dat blijkt uit het European B2C Ecommerce Report dat
donderdag is verschenen.
Het aandeel van de interneteconomie in het totale geschatte Europese BBP van zestien biljoen is daarmee 3,5 procent. Omdat de e-commercemarkt in Europa sneller groeit dan de algemene economie zal dat percentage tot 2016 verdubbelen en tot 2020 verdrievoudigen. Zo steeg het aantal B2C-websites het afgelopen jaar met 550.000 en met vijftien tot twintig procent per jaar, schat het rapport. Daarmee is deze online markt nu goed voor ongeveer twee miljoen banen.
West-Europese landen zorgen met 51,6 procent voor het grootste deel van de omzet, gevolgd door Centraal-Europa (24,5 procent), Zuid-Europa (10,7 procent), Noord-Europa (9,2 procent) en tot slot Oost-Europa (9,2 procent). "De Scandinavische landen, Nederland en het Verenigd Koninkrijk hebben een voorsprong op het gebruik van internet en mobiele apparaten", stelt Wijnand Jongen, vice-president van Ecommerce Europe. "Deze volwassen markten scoren erg hoog in zowel e-commerce als m-commerce.
De Europese online B2C-markt is verder met 35,1 procent de grootste ter wereld. Noord-Amerika komt met een aandeel van 33,1 procent op een tweede plek, voor Aziƫ (25,6 procent), Latijns-Amerika (4,7 procent) en het Midden-Oosten en Noord-Afrika (1,2 procent). De omvang van de wereldwijde online markt wordt geschat op 889 miljard euro.
Voor de komende jaren verwacht Ecommerce Europe vooral veel van m-commerce. Zo werd het aandeel daarvan in de Verenigde Staten bijna verdubbeld naar ruim negen procent. “Hier in Europa zien we een soortgelijke trend", ziet Jongen. "Inmiddels heeft 47,6 procent van alle Europeanen een smartphone, waarmee Europese consumenten permanent online zijn. Ze kunnen zoeken en kopen waar ze willen en wanneer ze dat willen.”
Het aandeel van de interneteconomie in het totale geschatte Europese BBP van zestien biljoen is daarmee 3,5 procent. Omdat de e-commercemarkt in Europa sneller groeit dan de algemene economie zal dat percentage tot 2016 verdubbelen en tot 2020 verdrievoudigen. Zo steeg het aantal B2C-websites het afgelopen jaar met 550.000 en met vijftien tot twintig procent per jaar, schat het rapport. Daarmee is deze online markt nu goed voor ongeveer twee miljoen banen.
West-Europese landen zorgen met 51,6 procent voor het grootste deel van de omzet, gevolgd door Centraal-Europa (24,5 procent), Zuid-Europa (10,7 procent), Noord-Europa (9,2 procent) en tot slot Oost-Europa (9,2 procent). "De Scandinavische landen, Nederland en het Verenigd Koninkrijk hebben een voorsprong op het gebruik van internet en mobiele apparaten", stelt Wijnand Jongen, vice-president van Ecommerce Europe. "Deze volwassen markten scoren erg hoog in zowel e-commerce als m-commerce.
De Europese online B2C-markt is verder met 35,1 procent de grootste ter wereld. Noord-Amerika komt met een aandeel van 33,1 procent op een tweede plek, voor Aziƫ (25,6 procent), Latijns-Amerika (4,7 procent) en het Midden-Oosten en Noord-Afrika (1,2 procent). De omvang van de wereldwijde online markt wordt geschat op 889 miljard euro.
Voor de komende jaren verwacht Ecommerce Europe vooral veel van m-commerce. Zo werd het aandeel daarvan in de Verenigde Staten bijna verdubbeld naar ruim negen procent. “Hier in Europa zien we een soortgelijke trend", ziet Jongen. "Inmiddels heeft 47,6 procent van alle Europeanen een smartphone, waarmee Europese consumenten permanent online zijn. Ze kunnen zoeken en kopen waar ze willen en wanneer ze dat willen.”
Monarch Capitol. The leading number 1 Entrepeneurs http://www.bonnovanderputten.co.uk/ @bonnovanderputt #retail #carrefour #news #equity
Geen opmerkingen:
Een reactie posten